Z IdoSell korzysta już ponad 8 tysięcy przedsiębiorców e-commerce ceniących niskie koszty wdrożenia sklepu internetowego i zarządzania wieloma kanałami sprzedaży jednocześnie*. Platforma jest prosta w obsłudze, a przy tym może zostać łatwo zintegrowana z Google Analytics oraz wypozycjonowana w Google’u przy użyciu standardowych praktyk SEO lub dedykowanych rozwiązań. Sprawdź, które rozwiązania oferują najlepsze efekty i pozostają przyjazne osobom pozycjonującym IdoSell samodzielnie.
Z tego wpisu dowiesz się:
- czy warto inwestować w pozycjonowanie sklepu IdoSell,
- jakich funkcji SEO używać w systemie IdoSell Shop,
- jak prowadzić aktywne pozycjonowanie sklepu internetowego na tej platformie.
Czy warto inwestować w SEO sklepu IdoSell?
IdoSell to oprogramowanie dostarczane jako usługa (model SaaS), które pozwala tworzyć, zarządzać i rozwijać sklep internetowy, jeśli tylko płatności abonamentowe są opłacane w terminie. Platforma zapewnia szeroki zakres funkcji w atrakcyjnych cenach. Przyciąga przedsiębiorców, którym zależy na niskich kosztach wdrożenia, automatyzacji procesów sprzedażowych oraz bezproblemowej integracji oferty z systemami płatności (np. PayPo, PayU, Klarna), firmami kurierskimi bądź marketplace'ami (jak Allegro, Amazon, Ceneo lub Empik). Uruchomienie e-sklepu w IdoSell nie gwarantuje jednak jego widoczności dla szerokiej grupy potencjalnych klientów. Do tego potrzebna jest jeszcze dobra strategia SEO.
Przeczytaj też: Gdzie założyć sklep internetowy? Poznaj 6 popularnych platform e-commerce SaaS
Pozycjonowanie IdoSell może być tanie i efektywne lub wręcz nieopłacalne – wszystko zależy od Twojej sytuacji biznesowej. Sam system powstał w porozumieniu ze specjalistami SEO oraz ma wiele wbudowanych funkcji do optymalizacji sklepu internetowego. Dołączony hosting jest szybki, a szablon RWD (nawet ten darmowy) automatycznie dostosowuje się do urządzeń mobilnych. Wszystko to przyspiesza pozycjonowanie sklepu IdoSell w sensie technicznym i obniża koszty procesu, zakładając, że nad efektami pracujesz samodzielnie lub z małym zespołem oraz nie potrzebujesz (i nie planujesz) zaawansowanej personalizacji wyglądu sklepu lub jego funkcjonalności.
Koszty SEO sklepu IdoSell wzrastają znacznie w miarę skalowania sklepu internetowego, gdy konkurowanie o czołowe pozycje w Google’u wymaga customizacji i pozycjonowania bardziej kompleksowego. Platforma oferuje co prawda plany wdrożeniowe z opcją implementacji niestandardowych funkcji, jednak brak dostępu do kodu źródłowego praktycznie eliminuje możliwość współpracy z wyspecjalizowanymi agencjami SEO i szybkiego reagowania na zmiany algorytmów Google’a. Prawdopodobnie będzie musiał też liczyć się z wyższymi kosztami ulepszeń UX/UI, zarządzania dużymi bazami danych czy pozycjonowania na rynkach międzynarodowych.
Pozycjonowanie IdoSell z poziomu funkcji platformy
Wprowadzenie standardowych zmian i SEO sklepu IdoSell jest bezpłatne. Sprowadza się do wyboru parametrów w dedykowanych polach interfejsu dostępnego dla administratorów z poziomu przeglądarki internetowej. Ustawień szukaj w dziale Moderacja \ SEO oraz w kategoriach przyporządkowanych stronom i ich maskom, np. Towary \ Producenci \ Edytuj ustawienia \ Ustawienia meta.
Checklista zadań na początek przy pozycjonowaniu sklepu IdoSell:
- sprawdź meta tagi: ustaw unikalne tytuły (meta title) i opisy (meta description) dla stron produktów, kategorii oraz stron statycznych,
- upewnij się, że adresy URL są przyjazne klientom: zadbaj o to, by były krótkie, zrozumiałe i zawierały odpowiednie słowa kluczowe,
- sprawdź dane strukturalne (rich snippets): upewnij się, że produkty i strony są oznaczone odpowiednimi danymi, aby wyświetlały się z dodatkowymi informacjami w wynikach wyszukiwania,
- sprawdź mapę strony XML: upewnij się, że mapa strony jest generowana automatycznie i jest aktualizowana, aby ułatwić indeksowanie przez wyszukiwarki,
- edytuj plik robots.txt: skonfiguruj plik robots.txt, aby kontrolować, które strony mają być indeksowane przez wyszukiwarki, a które nie,
- optymalizuj linkowanie wewnętrzne: dodaj po 3 linki do powiązanych produktów i kategorii, aby wspomóc SEO i poprawić nawigację w sklepie,
- zadbaj o bezpieczeństwo: upewnij się, że e-sklep ma aktywny certyfikat SSL i jest widoczny w przeglądarce w protokole HTTPS. Zrobisz to w panelu sklepowym: Administracja \ Zarządzanie domenami, SSL, przekierowaniami i usługami systemowymi \ nazwa strony \ Zarządzaj SSL.
Przeczytaj też: Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak robić to skutecznie?
Przy pozycjonowaniu IdoSell nie musisz optymalizować zdjęć – system zrobi to poniekąd za Ciebie, gdyż nie pozwala na dodawanie obrazów obciążających serwer oraz tworzy ich miniatury zgodnie z ustawieniami sklepu internetowego.
Samodzielnie będziesz musiał skonfigurować jednak usługi do monitorowania ruchu i indeksowania – Google Analytics oraz Search Console. Nie pomijaj tego kroku, gdyż są to jedne z najlepszych narzędzi do bezpłatnej weryfikacji efektów SEO w IdoSell.
Jak wykonać aktywne pozycjonowanie sklepu IdoSell?
W strategii SEO sklepu IdoSell nie może zabraknąć działań on-site i off-site z zakresu content marketingu, a więc pisania tekstów sprzedażowo-wizerunkowych pod wyszukiwarkę Google’a. Najbardziej przydatne będą zwłaszcza unikalne, starannie opracowane opisy produktów, wpisy blogowe oraz artykuły, komentarze bądź inne treści promocyjne do zamieszczania w mediach społecznościowych i zewnętrznych (np. jako treści sponsorowane).
Przeczytaj też: Jak tworzyć dobre opisy produktów pod kątem SEO i UX w sklepie internetowym?
Jakich zasad powinieneś przestrzegać? Dobrze pozycjonować sklep IdoSell będą treści przydatne i atrakcyjne dla internautów, zawierające równo rozłożone bloki tekstu z nagłówkami w strukturze H1-H5, zdjęcia, infografiki lub wideo. Mogą to być poradniki zakupowe, wpisy branżowe, rankingi produktów czy konkursy. Opracuj strategię słów kluczowych i stosuj ją konsekwentnie, rozmieszczając keywordsy ogólne oraz frazy z długiego ogona (tzw. longtaile) w nowej zawartości. Każdy tytuł i podtytuł powinien zawierać jedno słowo kluczowe.
SEO sklepu IdoSell – podsumowanie
- Samodzielne pozycjonowanie IdoSell jest w zasięgu każdego przedsiębiorcy, gdyż platforma oferuje wbudowane rozwiązania do optymalizacji e-sklepu. Przestaje być jednak opłacalne w przypadku szybko rozwijających się firm, które potrzebują kontroli nad każdym aspektem SEO i możliwie najlepszych wyników.
- Techniczne pozycjonowanie sklepu IdoSell musisz przeprowadzić z poziomu interfejsu webowego, gdyż nie masz dostępu do kodu źródłowego. Kluczowe ustawienia znajdziesz w module Moderacja \ SEO.
- Pamiętaj, że SEO sklepu IdoSell to proces ciągły – regularnie publikuj nowe treści na blogu firmowym i w social mediach, zastępując teksty dystrybutorów unikalnymi opisami produktów. Starannie optymalizuj content, nasycając go słowami kluczowymi.
Źródła:
* https://www.idosell.com/pl/oferta-idosell/