H E L L O

Pozycjonowanie sklepu internetowego Salesforce – to musisz wiedzieć

Salesforce oferuje kompleksowe rozwiązania potrzebne sprzedawcom – od analizy danych o klientach, przez automatyzację procesów marketingowych, po tworzenie oraz personalizację sklepu internetowego. Platforma dysponuje też narzędziami umożliwiającymi pozycjonowanie sklepu Salesforce od strony technicznej bądź contentowej. Zobacz, które strategie SEO Salesforce przynoszą wyższe wskaźniki konwersji, jak je wdrożyć i kiedy lepiej poszukać rozwiązań alternatywnych.

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jak działa sklep internetowy Salesforce,
  • jakie ustawienia SEO warto wdrożyć na początek,
  • jakie strategie świetnie wspierają pozycjonowanie sklepu na tej platformie.

Czym jest Salesforce i czy to dobry wybór na sklep internetowy?

Platforma Salesforce należy do grupy rozwiązań CRM, które umożliwiają firmom zarządzanie relacjami z klientami, śledzenie sprzedaży, analizowanie danych oraz tworzenie spersonalizowanych doświadczeń dla klientów. Działa więc na podobnej zasadzie jak HubSpot czy Microsoft Dynamics 365, jednak w oparciu o własne technologie chmurowe, a od niedawna również AI. Integralną częścią systemu jest Salesforce Commerce Cloud – moduł umożliwiający stworzenie sklepu internetowego bez kodowania, a następnie zarządzanie nim z pomocą sztucznej inteligencji.

Panel administratora w Salesforce. Źródło: Salesforce.com

Panel administratora w Salesforce. Źródło: Salesforce.com

Korzyści Salesforce z perspektywy polskiego sprzedawcy e-commerce to przede wszystkim:

  • doskonała wydajność, dostosowana do biznesu o dowolnej skali,
  • kreator do tworzenia i personalizacji e-sklepu we własnym zakresie,
  • rozbudowane narzędzia SEO Salesforce dostępne w systemie,
  • obszerny katalog integracji, z możliwością podpięcia popularnych w Polsce systemów płatności (np. Przelewy24, PayU), systemów magazynowych czy aplikacji ERP,
  • pełen omnichannel – łatwiejsze wdrażanie sprzedaży w kanałach online, offline i mobilnie,
  • Einstein AI – wbudowany asystent sztucznej inteligenci, który podpowiada, jak zyskać dodatkowe konwersje, automatyzuje procesy, rekomenduje produkty klientom czy segmentuje ich do celów marketingowych.

Za zaletę Salesforce uznać można również atrakcyjne plany abonamentowe z opcją Pay-As-You-Go, która pozwala małym sprzedawcom korzystać z rozwiązań Commerce Cloud w zamian za % od sprzedaży (bez płatności z góry).

Platforma nie dysponuje jednak wsparciem w języku polskim i podobnie jak w SaaS ogranicza dostęp do kodu źródłowego witryny. Wiąże się to z szeregiem ograniczeń w procesie pozycjonowania sklepu Salesforce, zwłaszcza jeśli zadania realizuje agencja SEO/SEM. Jeśli zależy Ci na swobodzie migracji, customizacji i perspektywie konkurowania z największymi sprzedawcami e-commerce, wybierz inny system, np. Magento. Zrezygnuj z Salesforce również, jeśli wolisz rozwiązania intuicyjne i możliwie najprostsze w obsłudze. W tym przypadku mnogość opcji, integracji czy modułów będzie dezorientowała początkujących użytkowników.

Przeczytaj też: Pozycjonowanie sklepu internetowego Magento – to musisz wiedzieć

Pozycjonowanie sklepu Salesforce – 4 ustawienia SEO na początek

​Pozycjonowanie sklepu internetowego opartego na Salesforce Commerce Cloud jest kluczowe dla zwiększenia widoczności w wynikach wyszukiwania i przyciągnięcia większej liczby klientów. Sklep, który stworzysz w kreatorze Page Designer, będzie wstępnie skonfigurowany pod SEO, ale część tych ustawień (np. meta tagi) zostanie pobrana z treści, co niekoniecznie jest korzystne z perspektywy optymalizacji i standardów Google’a.

Edytor z opcją dodawania komponentów SEO Salesforce. Źródło: Salesforce.com

Edytor z opcją dodawania komponentów SEO Salesforce. Źródło: Salesforce.com

1.     Dodaj mapę witryny

Plik XML „sitemap” jest niezbędny do poprawnego indeksowania sklepu internetowego i produktów w Google’u. Z narzędziami do optymalizacji sklepu Salesforce stworzysz go automatycznie, przechodząc do sekcji site > site Merchant Tools > SEO > Sitemaps. W razie problemów upewnij się, że produkty w katalogu są poprawnie opisane i opatrzone zdjęciami z atrybutem alt.

2.     Dostosuj opisy meta

Przejdź do Merchant Tools > SEO > Page Meta Tag Rules, gdzie znajdziesz gotowe Meta Tag ID z opcją dodawania i przypisywania nowych. Są to znaczniki dla robotów skanujących, umożliwiające poprawną i szybką interpretację treści. Dla pozycjonowania Salesforce najważniejsze będą SiteID (nazwa sklepu widoczna w Google’u), DescID (główny opis sklepu), CatalogID (kategorie w ofercie), productID (tagi produktowe) i contentID (np. znaczniki wpisów blogowych). Uzupełnij je z użyciem słów kluczowych.

Opcje pozycjonowania Salesforce dla strony głównej. Źródło: YouTube.com

Opcje pozycjonowania Salesforce dla strony głównej. Źródło: YouTube.com

3.     Przygotuj przyjazne adresowanie

Przyjazne dla użytkownika i wyszukiwarek adresy URL ułatwiają nawigację w sklepie internetowym. W Salesforce Commerce Cloud możesz konfigurować struktury URL, aby zawierały istotne keywordsy. Powinny być krótsze niż 1800 znaków (maksimum w Salesforce), opisowe (pozbawione znaków specjalnych i liczb), zrozumiałe dla internautów oraz oczywiście unikalne. Reguły URL ustawisz w sekcji site > Merchant Tools > Site URLs > URL Rules.

Przeczytaj też: Pozytywne doświadczenia = zysk – czym jest UI/UX design i jak wykorzystać go w e-commerce?

4.     Stwórz niezbędne przekierowania

Jeśli przenosisz sklep internetowy, przekierowania 301 będą konieczne, aby uniknąć problemów z dublowaniem contentu, które na pozycjonowanie Salesforce wpływa negatywnie. Przydadzą się one również w przyszłości, gdy użytkownik trafi na stronę produktową sklepu internetowego, która nie zawiera treści (np. gdy produkt zniknie z katalogu). Wejdź do sekcji site > Merchant Tools > SEO > URL Redirects i zobacz, czy zdefiniowane tam parametry są aktywne i obejmują wszystkie kategorie w ofercie. Zrobisz to szybciej, używając funkcji: „Find Invalid Redirects”, która wykrywa problemy automatycznie.

3 strategie wspierające SEO Salesforce

Konfiguracja to pierwszy krok optymalizacji sklepu Salesforce – wyraźny awans w Google’u będzie wymagał również działań contentowych. Warto skupić się na trzech strategiach: nasyceniu treści słowami kluczowymi, prowadzeniu bloga firmowego oraz tworzeniu opisów produktowych pod SEO.

1.     Keywordsy w pozycjonowaniu Salesforce

W Salesforce możesz edytować tytuły stron, meta tagi i nagłówki (Page Designer -> SEO Settings). To właśnie tam dodawaj frazy kluczowe najważniejsze dla rozwoju biznesu. Pozostałe (np. te z tzw. długiego ogona) umieść w nagłówkach niższego rzędu H2-H6 oraz samej treści. Pamiętaj, że na heading powinno przypadać maksymalnie jedno słowo kluczowe, a te najchętniej wpisywane w Google’u są atrakcyjne również dla konkurencji i mogą pozycjonować gorzej niż frazy dopiero trendujące.

Pozycjonowanie sklepu Salesforce z poziomu strony produktowej. Źródło: YouTube.com

Pozycjonowanie sklepu Salesforce z poziomu strony produktowej. Źródło: YouTube.com

2.     Opisy produktowe przyciągające klientów

Zastanów się, jakich informacji poszukują internauci przed wrzuceniem produktów do wirtualnego koszyka i umieść je w sekcjach Product Catalog -> Product Details. Warto przygotować dodatkowe multimedia, np. zdjęcia w odpowiedniej rozdzielczości, oraz skompresować je dla szybszego ładowania elementów witryny. Teksty pisane tzw. językiem korzyści rozbij na czytelne segmenty opatrzone nagłówkami i uzupełnij sekcją komentarzy bądź dynamicznych rekomendacji podobnych produktów. Wszystkie te elementy przyczyniają się do wzrostu konwersji i lepszych wyników pozycjonowania sklepu Salesforce.

Przeczytaj też: Jak tworzyć dobre opisy produktów pod kątem SEO i UX w sklepie internetowym?

3.     Blog e-commerce dla sklepu internetowego

Wpisy poradnikowe i eksperckie zwiększą ruch organiczny, poprawiając autorytet domeny. Przydadzą się w też w kampaniach wpisów sponsorowanych, wspierając SEO od strony linkowania. W Salesforce Commerce Cloud nie ma wbudowanej funkcji bloga, ale można go dodać na różne sposoby. Najpopularniejszy to przejście Salesforce CMS -> CMS Workspaces i utworzenie nowej przestrzeni pod nazwą „Blog”. Sekcję blogową dodasz do e-sklepu z pomocą Page Designera.

Pozycjonowanie Salesforce – podsumowanie

  • Platforma to dobry wybór dla ambitnych sprzedawców, zainteresowanych marketingiem wielokanałowym i gotowymi rozwiązaniami SEO Salesforce. Ma jednak ograniczenia, takie jak brak dostępu do kodu źródłowego, które stanowią przeszkodę w pozycjonowaniu na poziomie lidera branży.
  • Podstawowa optymalizacja sklepu Salesforce uwzględnia stworzenie mapy strony XML, meta opis zawartości oraz przygotowanie przekierowań i przyjaznych adresów URL. W panelu administratora znajdziesz też funkcję URL Request Analyzer, która czy podstrony zawierają błędy SEO.
  • Pozycjonowanie Salesforce wymaga podejścia holistycznego, uwzględniającego jak najwięcej czynników rankingowych Google’a. By zwiększyć jego skuteczność w działaniach, uwzględnij content SEO – stworzenie bloga firmowego, optymalizację słów kluczowych i opisów produktowych.
Masz pytania?
Skontaktuj się z nami.
Wyślij wiadomość