SOTE to jedna z najdłużej działających platform e-commerce dla polskich sprzedawców, która w wersji SOTESHOP 8 wprowadza zaawansowane funkcje oparte na sztucznej inteligencji. Asystent AI, Chat AI oraz moduł automatycznego tłumaczenia to tylko kilka innowacji usprawniających zarządzanie sklepem zwiększających konwersję oraz redukujących koszt pozycjonowaniu sklepu SOTE. Sprawdź, jak wykorzystać te możliwości w strategii SEO.
Czym wyróżnia się SEO SOTE i dlaczego warto postawić na ten system sklepowy?
SOTE od ponad 20 lat wspiera rozwój małych i średnich sklepów internetowych. System powstał z myślą o krajowych przedsiębiorcach, dlatego oferuje wsparcie techniczne w rodzimym języku oraz komplet gotowych funkcji, o które zabiegają polscy konsumenci. Integracja szybkich płatności (Przelewy24, PayU, Tpay) oraz dostawach kurierskich (InPost, DPD, DHL) jest równie bezproblemowa jak dodawanie ofert do porównywarek cenowych i aukcji (Ceneo, Nokaut, Allegro), zarządzanie e-księgowością (Comarch ERP Optima, Subiekt) bądź automatyzacja działań z poziomu BaseLinkera.
Przykładowy wygląd sklep internetowyego po pozycjonowaniu SOTE. Źródło: Sote.pl
Korzyści systemu i pozycjonowania SOTE:
- możliwość uruchomienia funkcjonalnego e-sklepu samodzielnie oraz bez kodowania,
- atrakcyjna cena (plany abonamentowe od 55 PLN/mc) i brak prowizji od sprzedaży,
- funkcje AI PRO – wsparcie sztucznej inteligencji w generowaniu treści oraz obsłudze klienta (Czat AI, wyszukiwarka polecająca produkty),
- gotowe szablony graficzne sklepów i moduł bloga,
- wstępna optymalizacja RWD dla urządzeń mobilnych,
- spory wybór rozszerzeń, w tym m.in. Inventory Management do śledzenia stanów magazynowych,
- wbudowane narzędzia do pozycjonowania sklepu SOTE, w tym m.in. automatyczne tworzenie mapy strony oraz kompresor obrazów,
- łatwa integracja z Google Analytics i Google Shoping.
SOTESHOP to usługa abonamentowa, która ma ograniczenia typowe dla oprogramowania e-commerce typu SaaS. Brak pełnego dostępu do kodu źródłowego uniemożliwia wdrażanie niestandardowych funkcji SEO bądź optymalizacji UX/UI. Większość rozszerzeń jest płatna, a maksymalna liczba produktów w asortymencie limitowana w ramach zakupionego planu.
Przeczytaj też: Gdzie założyć sklep internetowy? Poznaj 6 popularnych platform e-commerce SaaS
Pozycjonowanie sklepu SOTE od strony technicznej – na co zwrócić uwagę?
Optymalizację SEO SOTE warto rozpocząć od konfiguracji samej usługi. Celem zmian jest poprawa wydajności sklepu internetowego i poszczególnych jego składników oraz zapewnienie prawidłowej, możliwie jak najszybszej indeksacji w Google'u.
1. Kompresja zasobów sklepu internetowego
Zbyt duże zdjęcia, grafiki i rozbudowane skrypty to częsty powód wolnego ładowania się e-sklepu, co negatywnie wpływa na doświadczenia użytkownika i widoczność w Google'u. W procesie pozycjonowania strony SOTE warto ustawić automatyczną kompresję tych plików po stronie serwera, aby szybciej trafiały do użytkowników. Dedykowane narzędzie znajdziesz w panelu administracyjnym, przechodząc z zakładki Aplikacje do narzędzia Optymalizacja.
Optymalizacja zasobów w SEO SOTE. Źródło: Sote.pl
2. Generowanie meta tagów z pomocą SEO SOTE AI
Meta opisy (meta title, meta description) to elementy, które pojawią się w wynikach wyszukiwania, wpływając zarówno na pozycję strony w Google'u, jak i na liczbę kliknięć. W działaniach SEO warto tworzyć je zgodnie z przyjętą strategią słów kluczowych – zwłaszcza w przypadku fraz konkurencyjnych, gdzie odpowiednie dopasowanie treści prowadzi do wzrostu widoczności i konwersji.
Edytor z opcjami AI do szybszego pozycjonowania sklepu SOTE. Źródło: Sote.pl
Jeśli nie masz czasu lub wiedzy w tym zakresie, skorzystaj z modułu SEO SOTE AI, który automatycznie wykreuje frazy o zróżnicowanym dopasowaniu (ścisłe, long-tail i kreatywne) na podstawie cech produktu lub zawartości e-sklepu. Zrobisz to, przechodząc do zakładki Pozycjonowanie i klikając przycisk SOTE AI dla produktu lub kategorii oraz strony www.
Przeczytaj też: Projektowanie sklepów internetowych – najważniejsze zasady
3. Poprawa bezpieczeństwa z SSL
Certyfikat SSL podnosi poziom ochrony danych, przez co wpływa na ranking w Google. W sklepie SOTE aktywujesz go jednym kliknięciem, korzystając z panelu Aplikacje > Bezpieczeństwo. Pamiętaj, że wybór dostawcy certyfikatu zależy od Ciebie – możesz otrzymać go m.in. w pakiecie z planem hostingowym. Po poprawnej instalacji Twój sklep zacznie korzystać z protokołu HTTPS, a ikona kłódki w pasku przeglądarki podpowie klientom, że dbasz o bezpieczeństwo zakupów. To świetny sposób na zbudowanie zaufania względem marki.
Konfiguracja SSL w pozycjonowaniu strony SOTE. Źródło: Sote.pl
Content i opisy produktowe – jak tworzyć treści SEO SOTE?
Roboty skanujące Google'a wysoko punktują sklepy internetowe, które zamiast kopiować zawartość od producentów, tworzą własną. Strategia pozycjonowania SOTE powinna uwzględniać więc działania typowe dla content marketingu – aktualizację bloga, budowanie wielojęzycznych stron informacyjnych i multimedialnych opisów sprzedażowych.
Przeczytaj też: Skuteczne opisy produktów dla branży beauty i fashion – przykłady z omówieniem
Dobry opis produktowy to coś więcej niż lista funkcji. Zadbaj o to, by obok galerii zdjęć potencjalny klient zobaczył też recenzję video, komentarze zadowolonych, ocenę gwiazdkową produktu oraz rekomendację podobnych towarów bądź polecanych usług dodatkowych. Wszystkie te elementy znakomicie podkręcają sprzedaż oraz pozytywnie wpływają na SEO. Dodawaj też tzw. wezwania do działania (CTA) w postaci przycisków „Zamów teraz” lub „Sprawdź dostępność”. Wygenerujesz z ich pomocą dodatkowe kliknięcia, a lepsze statystyki strony (zaangażowanie, przekierowania) przełożą się na wyższą pozycję w Google'u. Gotowy unikalny opis na wybrany język przetłumaczy za Ciebie wbudowany tłumacz AI.
Opis produktowy przetłumaczony automatycznie przez AI. Źródło: Sote.pl
W strategii pozycjonowania strony SOTE nie może zabraknąć bloga firmowego. Możesz publikować w nim poradniki, inspiracje zakupowe, rankingi produktów czy sezonowe przewodniki. Regularnie dodawane wpisy nie tylko zwiększą liczbę fraz, na które sklep jest widoczny w Google'u, ale też zbudują autorytet marki i domeny. Merytoryczne artykuły będą świetnym tematem do rozmowy w mediach społecznościowych oraz zdobywania naturalnych linków zewnętrznych (np. gdy któryś z portali internetowych skorzysta z wiedzy, którą się dzielisz).
Jak formatować teksty podczas pozycjonowania SOTE? Kieruj się zasadą czytelności: twórz krótkie akapity o zbliżonej długości i opisuj je nagłówkami w logicznej strukturze. Używaj słów kluczowych bez nadmiernego nasycenia – jeden keyword w tytule będzie wystarczający, pod warunkiem, że dobierasz go strategicznie. Pamiętaj o łączeniu podstron oraz wpisów blogowych siecią linków wewnętrznych i korzystaj ze znaczników H1-H5 oraz alt.
Pozycjonowanie sklepu SOTE – podsumowanie
- Wstępne pozycjonowanie SOTE ma wymiar czysto techniczny i wiąże się z doborem ustawień zwiększających wydajność. Wszystkie kluczowe opcje, jak optymalizacja obrazów czy bezpieczeństwo, znajdziesz w panelu administratora.
- W pozycjonowaniu sklepu SOTE wspierać będzie Cię systemowe AI. Pomocne będą zwłaszcza rekomendacje dotyczące meta tagów i słów kluczowych oraz tłumacz, który automatycznie przygotuje opisy produktowe dla klientów z zagranicy.
- Efekty pozycjonowania sklepu SOTE będą widoczne szybciej, jeśli postawisz na intensywne działania content marketingowe. Zacznij od bloga oraz stworzenia opisów produktowych. Polegaj na unikalnych treściach odpowiadających na pytania konsumentów w sposób wiarygodny, atrakcyjny wizualnie i zgodny z SEO.
