H E L L O

Sprzedaż na TikToku – nowości i trendy na 2026 rok

Aż 81% użytkowników TikToka przyznało, że kreatywne treści, szczególnie małych marek, skłoniły ich do wypróbowania nowych produktów i usług. Co więcej, 51% firm zadeklarowało, że platforma społecznościowa umożliwiła im docieranie do klientów, a blisko 35% odnotowało wyższą sprzedaż1. Jakie trendy na TikToku w 2026 roku warto wykorzystać, aby pozyskać nowych klientów i zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

Shoppertainment, czyli sprzedaż poprzez rozrywkę na TikToku

Shoppertainment to kształtowanie pozytywnych doświadczeń konsumentów w trakcie procesu zakupowego. Chociaż ten trend pierwotnie koncentrował się na przeżyciach w trakcie odwiedzania sklepów stacjonarnych, szczególnie w centrach handlowych, przeniósł się do social mediów, w tym na TikToka. Jedną z form realizacji shoppertainment jest live commerce, czyli sprzedaż na żywo.

Co ważne, sam model sprzedaży nie jest nowy, bo wywodzi się ze słynnych Telezakupów Mango, aczkolwiek współczesna wersja wymaga skutecznego przyciągnięcia uwagi rozproszonego, zniecierpliwionego konsumenta. Host musi prezentować produkty w trakcie użytkowania w taki sposób, aby widzowie nie mogli się doczekać efektu końcowego, np. efektownego makijażu, idealnie czystej kabiny prysznicowej czy stylizacji na jesienny spacer. Dobrym pomysłem jest także zaangażowanie influencera czy spełnianie życzeń followersów w ramach wyzwań – oczywiście w granicach rozsądku. Jeśli to możliwe, transmisję na żywo warto przeprowadzić ze sklepu stacjonarnego. To rozwiązanie sprawi, że live będzie bardziej dynamiczny, a produkty na dalszym planie mogą wzbudzać naturalne zainteresowanie klientów.

Prezentacja produktów w sklepie stacjonarnym Homla w związku z wyprzedażą. Źródło: TikTok

Prezentacja produktów w sklepie stacjonarnym Homla w związku z wyprzedażą. Źródło: TikTok

Dowiedz się także: Social commerce od A do Z – jak sprzedawać w sieciach społecznościowych?

Subskrypcja na TikToku dla klientów sklepu internetowego

Model subskrypcyjny na TikToku, który pozwala na monetyzację contentu, jest dostępny dla kont mających co najmniej 10 tys. obserwujących oraz minimum 100 tys. wyświetleń filmów w ostatnim miesiącu kalendarzowym. Dzięki subskrypcji możesz wzmocnić przywiązanie dotychczasowych klientów do Twojego sklepu internetowego i budować zaangażowaną społeczność ambasadorów, którzy mają dostęp do wyjątkowych materiałów w zamian za comiesięczną opłatę. Co ważne, minimalny koszt subskrypcji dla followersów wynosi 2,99 USD (ok. 11 zł), a maksymalny – 99,99 USD (ok. 365 zł). Domyślna rekomendacja TikToka to 5,99 USD (ok. 22 zł), przy czym każdy twórca może indywidualnie ustalić kwotę odzwierciedlającą wartość korzyści dla subskrybentów.

Model subskrypcyjny na TikToku pozwala na utworzenie strefy VIP dla klientów sklepu internetowego. Źródło: TikTok

Model subskrypcyjny na TikToku pozwala na utworzenie strefy VIP dla klientów sklepu internetowego. Źródło: TikTok

Followersi, którzy wykupią subskrypcję na fanpage’u sklepu internetowego na TikToku, mogą zyskać dostęp do:

  • wcześniejszych informacji o akcjach promocyjnych, premierach nowych produktów czy dostawie limitowanego asortymentu,
  • wywiadów z branżowymi ekspertami, np. rowerzystami czy wspinaczami w przypadku sklepu sportowego,
  • czatu z możliwością zadawania pytań i otrzymywania spersonalizowanych porad dotyczących wyboru produktów,
  • filmów z prezentacją produktów, szczególnie w przypadku sklepów odzieżowych i obuwniczych,
  • dodatkowych kodów rabatowych,
  • głosowań w związku z następnymi publikacjami na TikToku.

TikTok podsuwa twórcom pomysły na nagrody dla subskrybentów, ale tak naprawdę ogranicza Cię jedynie Twoja kreatywność. Oczywiście pamiętaj, że jakość ogólnodostępnych materiałów wpływa na chęć wykupienia subskrypcji przez nowych followersów.

Zobacz również: Sklep internetowy na TikToku – bez tej wiedzy ani rusz

Konsumenci szukają autentycznych, szczerych marek – nie tylko na TikToku

O ile konsumenci szukają wzmianek o sklepach internetowych w różnych źródłach, o tyle niektórzy są mocno sceptycznie nastawieni do reklam, w których przesadnie zachwyceni influencerzy polecają produkty w ramach współpracy z daną marką. Jak podaje Euromonitor International, jednym z megatrendów konsumenckich, który wpłynie na charakter contentu publikowanego na TikToku, jest autentyczność2.

Im młodsi potencjalni klienci, tym większe oczekiwanie, że firmy będą „prawdziwe”, a ich szczera komunikacja będzie transparentnie odnosić się do m.in. procesów produkcyjnych. Ten trend na TikToku to szansa dla sklepów internetowych zatrudniających pracowników chętnych do występowania w kanałach social mediowych. Co więcej, pracownik z pasją, w której można wykorzystywać asortyment dostępny w sklepie internetowym, doskonale zna oczekiwania grupy docelowej.

Naturalna prezentacja używania produktu w warunkach terenowych. Źródło: TikTok

Naturalna prezentacja używania produktu w warunkach terenowych. Źródło: TikTok

Może Cię zainteresować: User-generated content i recenzje klientów – przykłady i kluczowe podpowiedzi

Sprzedaż na TikToku w 2026 roku – najważniejsze informacje

  • Shoppertainment to jeden z głównych trendów na TikToku w 2026 roku. Jeśli chcesz kształtować pozytywne doświadczenia konsumentów jeszcze przed zamówieniem produktów, postaw na dynamiczne live’y, które warto prowadzić w sklepach stacjonarnych.
  • Sklep internetowy na TikToku może wykorzystać odpłatny model subskrypcyjny, aby tworzyć zaangażowaną społeczność ambasadorów, czyli zadowolonych klientów, którzy będą otrzymywać dostęp do unikatowych treści i polecać markę innym osobom.
  • Jeżeli zależy Ci na viralowym filmiku na TikToku, porzuć idealistyczne kadry i nienaturalnie brzmiące scenariusze na rzecz codziennej autentyczności. Konsumentom zależy na szczerej komunikacji, prawdziwym storytellingu i markach z wyrazistymi tożsamościami.

 

Źródła:

1 https://newsroom.tiktok.com/tiktok-smb-research-2025?lang=pl-PL

2 https://go.euromonitor.com/report-2026-global-consumer-trends.html

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami.
Wyślij wiadomość