Google wspiera promocję przedsiębiorców na różne sposoby. Jednym z nich są wirtualne wizytówki, które można utworzyć za darmo, aby skuteczniej pozyskiwać klientów z wyników wyszukiwania i Google Maps. Jak stworzyć wizytówkę Google Moja Firma dla sklepu internetowego? Sprawdź instrukcję krok po kroku i przeczytaj, dlaczego warto założyć Profil Firmy w Google’u.
Z tego wpisu dowiesz się:
- czym jest Profil Firmy Google,
- dlaczego warto założyć wizytówkę dla sklepu,
- jak krok po kroku zrobić wizytówkę Google,
- czy Profil Firmy Google jest płatny.
Wizytówki Google Moja Firma – co to jest?
Dzięki Profilowi Firmy w Google (dawniej: Google Moja Firma) możesz stworzyć wirtualną wizytówkę przedsiębiorstwa, która wyświetla się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google’a i Google Maps, zachęcając potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty. Co prawda wizytówka Google Moja Firma powstała z myślą o lokalnych biznesach, np. sklepach stacjonarnych i salonach usługowych, ale wykorzystują ją także przedsiębiorcy prowadzący wyłącznie działalność online, w tym sklepy internetowe.
Potencjalny klient sklepu internetowego nie musi wpisać nazwy firmy w Google’u, aby zobaczyć Twoją wizytówkę. Wystarczy, że użytkownik wyszukiwarki użyje zapytania określającego profil Twojej działalności gospodarczej (np. „sklep zoologiczny”) lub związanego z Twoją ofertą (np. „ekspresy do kawy Warszawa”).
Co ważne, wizytówka w Google’u wyświetla się na frazy zawierające nazwę produktu i miejscowość. Takie zapytanie sugeruje, że dana osoba jest zainteresowana zakupem produktu w wybranej lokalizacji. Jeśli użytkownik wpisze wyłącznie nazwę produktu, ukażą mu się linki prowadzące do kart produktowych w sklepach internetowych.
Dlaczego warto założyć wizytówkę dla sklepu internetowego w Google?
Profil Firmy w Google’u jest szczególnie wartościowy dla przedsiębiorców prowadzących sklep – zarówno stacjonarny, jak i internetowy. Potencjalni klienci, którzy chcą obejrzeć produkty na żywo lub porozmawiać osobiście z doradcami, mogą zerknąć na wirtualną wizytówkę firmy, aby sprawdzić:
- godziny otwarcia, zwłaszcza w okresach przedświątecznych czy wakacyjnych,
- adres i lokalizację na mapie Google’a,
- dane kontaktowe, w tym numer telefonu,
- opinie klientów,
- zdjęcia asortymentu,
- aktualny ruch, czyli orientacyjną liczbę klientów w sklepie stacjonarnym,
- najkrótszą trasę do lokalu,
- możliwość szybkiego odbioru osobistego zamówienia złożonego online.
Co ważne, Profil Firmy w Google’u pokazuje także odpowiedzi właściciela na pytania potencjalnych klientów, które mogą determinować, czy inne osoby odwiedzą sklep stacjonarny bądź złożą zamówienie w sklepie internetowym.
Jak założyć wizytówkę Google dla sklepu internetowego?
Wejdź na Profil Firmy w Google’u i kliknij „Zarządzaj”. Google poprosi Cię o zalogowanie się na dedykowane konto, które jest niezbędne do zarządzania wizytówką firmy w Google Maps.
Podaj nazwę firmy.
Określ rodzaj działalności gospodarczej: sklep online, sklep lokalny lub świadczenie usług u klientów.
Jeżeli chcesz założyć wizytówkę Google, aby promować sklep internetowy, musisz spełnić następujące warunki:
- nie możesz prowadzić marketplace’u, w którym inne firmy promują i sprzedają swoje produkty,
- Twój asortyment nie może się znajdować na liście niedozwolonych produktów i usług,
- klienci mogą zapłacić za pomocą co najmniej jednej tradycyjnej formy płatności, np. karty debetowej, karty kredytowej lub przy odbiorze przesyłki, a proces transakcji musi być bezpieczny,
- użytkownicy nie powinni być przekierowywani do innej witryny,
- klienci powinni mieć dostęp do warunków zakupów, w tym zasad reklamacji i zwrotów.
W kolejnych krokach określ co najmniej jedną kategorię działalności gospodarczej i podaj adres firmy. Skontroluj, czy znacznik ustawiony na mapie precyzyjnie wskazuje lokalizację sklepu.
Jednym ze sposobów zweryfikowania osoby, która zakłada wizytówkę sklepu internetowego w Google’u, jest wysyłka kodu pocztą. Jeśli pominiesz ten etap, Google nie będzie wyświetlać wizytówki klientom oraz nie udostępni Ci dodatkowych funkcji, np. publikowania informacji o nowościach w ofercie, akcjach promocyjnych czy specjalnych wydarzeniach.
W kolejnych krokach:
- ustalasz godziny otwarcia firmy,
- opisujesz działalność (masz do dyspozycji aż 750 znaków ze spacjami),
- uzupełniasz zdjęcia prezentujące lokalizację firmy (szczególnie fotografie ułatwiające trafienie do sklepu nowym klientom) i asortyment,
- dodajesz produkty, na których promocji szczególnie Ci zależy.
Czy wizytówka Google jest płatna?
Wizytówka Google Moja Firma jest dostępna za darmo. Jeśli zależy Ci na kompleksowym zarządzaniu wizytówką Google’a dla sklepu internetowego, możesz zlecić jej założenie i pozycjonowanie agencji marketingowej świadczącej usługi dla e-commerce. Zakres współpracy może obejmować m.in. optymalizację wizytówki pod SEO i reagowanie na opinie wystawiane przez klientów.
Wizytówka Google dla sklepu internetowego – podsumowanie
- Wizytówka Google Moja Firma (Profil Firmy w Google) umożliwia promowanie sklepu internetowego i stacjonarnego w wynikach wyszukiwania oraz Google Maps. Dzięki wizytówce możesz docierać do klientów, którzy preferują oglądanie produktów na żywo bądź chcą się skonsultować osobiście ze specjalistami przed złożeniem zamówienia.
- Profil Firmy w Google umożliwia m.in. zbieranie pozytywnych opinii klientów, wyświetlanie aktualnych danych kontaktowych i godzin otwarcia sklepu, udostępnianie zdjęć asortymentu na półkach czy komunikację z potencjalnymi klientami w sekcji z pytaniami i odpowiedziami.
- Agencje marketingowe wyspecjalizowane w usługach dla e-commerce oferują kompleksowe zarządzanie Profilem Firmy Google, w tym pozycjonowanie wizytówki sklepu internetowego.