H E L L O

Blog firmowy w sklepie internetowym – 5 powodów, dla których warto go wykorzystać

Blog w sklepie internetowym to narzędzie wartościowe ze względów wizerunkowych i czysto sprzedażowych. Firmy z dobrą strategią wpisów odnotowują 55% odwiedzin więcej w domenie oraz 67% dodatkowych leadów wygenerowanych miesięcznie. Ich dochody rosną średnio o 126% względem konkurencji, która zalet blogów e-commerce nie wykorzystuje. Sprawdź, w jaki sposób blogi firmowe wspierają współczesny biznes online.

1. Prowadzenie bloga w e-commerce to metoda na lepsze SEO

Blogi firmowe generują 97% więcej linków zwrotnych, znacząco poprawiając pozycjonowanie i widoczność sklepów internetowych. Dlaczego? Najważniejszym powodem jest merytoryka wpisów, zachęcająca do linkowania. Zapowiedzi produktów modnych marek, kolaboracje z influencerami czy komentarze eksperckie umieszczane na blogu w serwisie e-commerce stają się źródłem informacji choćby dla dziennikarzy i są polecane w mediach społecznościowych, portalach internetowych, raportach bądź innych miejscach sieci. Publikacje wpływają pozytywnie na autorytet domeny, a to z kolei sprawia, że sklep internetowy trafia z czasem na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

 Blog firmowy z dobrym SEO na czołowej pozycji SERP.

Blog firmowy z dobrym SEO na czołowej pozycji SERP. Źródło: Google

Korzyści z prowadzenia bloga firmowego zgodnie z zasadami SEO jest jednak znacznie więcej. Nowe wpisy regularnie ściągają do domeny roboty skanujące Google’a i doprowadzają je do kluczowych podstron sprzedażowych przy użyciu linków wewnętrznych, meta opisów oraz innych elementów nawigacji. Dzięki temu oferta prezentowana w wynikach wyszukiwania pozostaje aktualna, a samo skanowanie jest bezobsługowe (nie wymaga ciągłego wchodzenia do Google Search Console).

Warto wspomnieć, że starannie zoptymalizowany blog sklepu internetowego zwiększa nie tylko tempo, ale też zakres indeksowania w Google’u. Za pośrednictwem bloga firmowego do wyników wyszukiwania trafia ponad 4-krotnie więcej zawartości witryny. Jest to dość istotna zaleta, gdyż lepsza ekspozycja w Google’u to najkrótsza droga do wyższych zysków ze sprzedaży online.

2. Blog firmowy w e-sklepie przyciąga potencjalnych klientów

Chcesz zyskać zaufanie internautów, zbudować społeczność lojalnych konsumentów i przy okazji podkręcić wskaźniki zaangażowania? Blog sklepu internetowego to jeden z najlepszych sposobów, by to osiągnąć. Sprawdza się już na pierwszym etapie ścieżki klienta, gdyż 70% kupujących woli poznawać marki za pośrednictwem ciekawych i pomocnych artykułów, a nie reklam.

 

   Rekomendacje zakupowe na blogu e-commerce.

Rekomendacje zakupowe na blogu e-commerce. Źródło: Media Markt

Wystarczy stworzyć teksty dostosowane do potrzeb grupy docelowej i opublikować je np. w mediach społecznościowych, aby przyciągnąć do sklepu online wartościowy ruch. Będzie on tym większy, im więcej pracy włożone zostanie w przygotowanie angażującej treści – chwytliwych nagłówków, zdjęć, filmów, słów kluczowych, infografik czy tekstów omawiających popularne tematy językiem odbiorców.

Przeczytaj też: Strategia content marketingowa dla e-commerce – jak generować treści, które przyciągają klientów?

Przykłady blogów firmowych wykorzystujących tę strategię znaleźć można w każdej branży. Całe mnóstwo jest ich wśród sprzedawców RTV i AGD oraz fitness & beauty, gdyż to tam dominuje format poradnikowy. Wpisy omawiające techniki ćwiczeń na smukłą talię, najlepsze smartfony dla graczy czy maseczki odmładzające do cery dojrzałej są świetnym pretekstem, aby przy okazji wspomnieć o produktach z oferty i przekierować tam czytelników.

 

Blog firmowy z poradnikami zakupowymi.

Blog firmowy z poradnikami zakupowymi. Źródło: X-kom

Nieco inaczej jest w B2B, gdzie lepiej sprawdzają się treści eksperckie, promowane przy użyciu blogów firmowych. Potwierdza to zaangażowanie marketerów – 89% z nich projektuje wpisy zachęcające do interakcji (złożenia zapytania ofertowego, zamówienia newslettera etc.), których fundamentem jest analiza trendów, dane liczbowe, case studies i kluczowe walory oferty. Dzięki nim miesięczna liczba wygenerowanych leadów rośnie nawet o ponad połowę.

3. Blog w e-commerce buduje zaufanie i lojalność konsumencką

Treści eksperckie na blogu sklepu internetowego mają jeszcze jedną istotną zaletę – przekonują, że marka jest wiarygodna. W e-commerce zaufanie odgrywa kluczową rolę, gdyż dzięki niemu konsument zamienia się w lojalnego klienta.

Oto jak blog firmowy buduje autorytet:

  • publikowanie rzetelnych przewodników zakupowych pokazuje, że uczciwie podchodzisz do sprzedaży,
  • dzieląc się historiami sukcesu swoich klientów, prezentujesz realne przykłady działania swoich produktów lub usług,
  • pisząc ciekawie o akcjach promocyjnych, politykach zwrotów czy podejściu do obsługi klienta, Twoja marka staje się transparentna, godna zaufania i po prostu atrakcyjna.

Dane na blogach e-commerce łatwo zweryfikować, a samo ich przygotowanie wymaga czasu i wysiłku. Są to powody, dla których statystycznie aż 81% konsumentów traktuje je jako wiarygodne źródło informacji.

4. Blog w sklepie internetowym wspiera sprzedaż

Inwestowanie w blog e-commerce ma mocne uzasadnienie finansowe. Dla przypomnienia – dzięki firmowym blogom średnia liczba osób odwiedzających sklep internetowy rośnie nawet o 55%, a skuteczność generowania leadów zwiększa się o 67%. Sukcesy są efektem świadomego i profesjonalnego podejścia do tworzenia treści. Jak pisać bloga firmowego, który sprzedaje?

Sprzedażowy blog firmowy – przykłady rozwiązań contentowych:

  • kształtowanie popytu – pokazywanie użyteczności produktów bądź usług w konkretnych sytuacjach;
  • przekierowanie uwagi – duża liczba wpisów związanych z konkretnymi elementami oferty to dobry sposób, aby oczyścić magazyn przed dostawą nowszych kolekcji,
  • kształtowanie decyzji zakupowych – artykuły wskazujące, które produkty warto wybrać (np. jako prezent na konkretną okazję),
  • wsparcie pozakupowe – wpisy lub paragrafy tłumaczące, jak używać produktów, by działały prawidłowo, długo i niezawodnie.
Wpis na blogu e-commerce, edukujący społeczność w zakresie nowych metod dostawy zakupów.

Wpis na blogu e-commerce, edukujący społeczność w zakresie nowych metod dostawy zakupów. Źródło: Allegro

Typowymi formatami sprzedażowego bloga w e-commerce są również wpisy promujące webinary, e-booki, raporty branżowe oraz inne treści oferujące bezpłatne zasoby w zamian za wykonanie konkretnej akcji, np. zamówienie newslettera. Pamiętaj, że w sekcji komentarzy pojawią się pytania od internautów. Odpowiadając na nie, możesz zyskać wielu zadowolonych klientów.

5. Blog firmowy w sklepie online daje cenne dane analityczne

Analiza danych zebranych na blogu firmowym pozwala na optymalizację strategii marketingowej i lepsze dostosowanie działań do potrzeb klientów. 60% marketerów uważa, że są to dane wartościowe w procesach związanych m.in. projektowaniem doświadczeń (UX/UI), segmentacją oferty, remarketingiem, personalizacją komunikacji czy wewnętrzną weryfikacją treści reklamowych.

Metryki do monitorowania z poziomu bloga w sklepie internetowym to:

  • liczba odwiedzin i czas spędzony w domenie oraz na blogu firmowym,
  • źródła ruchu oraz zachowania użytkowników,
  • wskaźniki konwersji i zaangażowania.

Jak prowadzić bloga firmowego w e-commerce, zbierając jednocześnie dane? Zrobisz to bezkosztowo, używając np. Google Analytics, plików cookies i paneli śledzących, takich jak Facebook Pixel. Warto dokładnie przyjrzeć się systemowi CRM, gdyż wiele platform dysponuje już narzędziami do wyznaczania trendów na podstawie interakcji konsumentów z witryną. 

Blog sklepu internetowego – podsumowanie

  • Stworzenie bloga e-commerce jest korzystne dla wizerunku marki oraz wyników sprzedażowych, zarówno w B2C, jak i B2B. Punktem wyjścia dla tematyki powinny być potrzeby potencjalnych klientów oraz analiza trendów, np. w Google’u.
  • Aby blog firmowy był skuteczny, należy zadbać o regularność publikacji, unikalność oraz odpowiednią liczbę wpisów w miesiącu. Zaleca się minimum 5-10 tekstów miesięcznie.
  • Traktuj blog firmowy jako formę komunikacji marketingowej – twórz treści zgodnie z celem biznesowym, szukaj odpowiednich słów kluczowych i optymalizuj każdy tekst zgodnie z zadami SEO.

 

Źródła:

https://www.hubspot.com/marketing-statistics

https://www.demandmetric.com/content/content-marketing-infographic

https://blog.hubspot.com/marketing/the-benefits-of-business-blogging-ht

https://www.webfx.com/blog/marketing/b2b-marketing-statistics/

https://backlinko.com/b2b-marketing-stats

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami.
Wyślij wiadomość