H E L L O

Pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper – to musisz wiedzieć

Integracja z Allegro i szybkimi płatnościami, interfejs w języku polskim oraz szereg funkcji skrojonych dla przedsiębiorcy, a nie programisty – Shoper to świetna platforma sprzedażowa, która zapewnia łatwy start w e-commerce. Jeśli sklep online ma być jednocześnie dochodowy, trzeba będzie zadbać jeszcze o SEO, budujące widoczność w Google’u oraz przyciągające nowych klientów. Sprawdź, jak powinno wyglądać pozycjonowanie Shopper, aby jego efekty wspierały Twój biznes długoterminowo.

Z tego wpisu dowiesz się:

  • co to jest Shoper,
  • jak działa SEO Plugin na tej platformie,
  • jakie są kluczowe ustawienia pozycjonowania sklepu Shoper.

Co to jest Shopper i jak wpływa na SEO e-sklepu?

Shoper to rodzima platforma e-commerce z funkcjami budowania sklepu internetowego od podstaw oraz jego kompleksowej obsługi – od zarządzania płatnościami, logistyką czy dostawami, przez sprzedaż wielokanałową, po działania promocyjne w Google Ads, Meta Ads oraz w innych popularnych kanałach reklamowych.

Najważniejsze zalety prowadzenia e-sklepu w Shoper to:

  • intuicyjny system, który nie wymaga skomplikowanej konfiguracji i wiedzy technicznej;
  • kreator Shoper Visual Editor umożliwiający zaprojektowanie prostego sklepu internetowego w wielu językach;
  • gotowe komunikaty sprzedażowe – powiadomienia e-mail i web push dotyczące zamówień, zwrotów, dostępności towaru uruchamiane są automatycznie;
  • bezproblemowa integracja z systemami opinii, Google Analytics, porównywarkami cenowymi, systemami księgowymi i marketplace’ami (w tym m.in. Allegro, OLX, Amazon);
  • hosting w cenie i sprawna pomoc techniczna w języku polskim.

Zakres dostępnych funkcji zależy od wariantu wykupionego abonamentu, gdyż Shoper jest platformą SaaS (Software as a Service) aktywną tylko wtedy, jeśli nie występują zaległości w opłatach. Zamknięty system zapewnia wyższy poziom ochrony przed typowymi problemami – atakami z zewnątrz czy wyciekiem danych klientów – jednak z perspektywy SEO pozostaje kłopotliwy, gdyż dostęp do kodu źródłowego sklepu internetowego jest zwyczajnie zablokowany. Nie oznacza to jednak, że pozycjonowanie Shoper pozostaje poza zasięgiem administratora e-sklepu lub agencji SEO z doświadczeniem. Wymaga ono po prostu innego podejścia: uważności w tworzeniu contentu, pomysłowości przy optymalizacji UX/IU, a czasem umiejętnego wykorzystania dodatkowych wtyczek Shoper.

Pozycjonowanie Shoper z aplikacją SEO Plugin

Jeśli nie masz budżetu na wynajęcie specjalisty SEO, skorzystaj z rozwiązań przygotowanych przez twórców platformy. Pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper będzie możliwe po instalacji dodatku SEO Plugin. Wtyczka jest dodatkowo płatna, jednak w abonamencie otrzymujesz kompletne narzędzie do weryfikacji technicznej sklepu internetowego, monitorowania ruchu i konwersji oraz modyfikacji treści zgodnie z zasadami SEO.

Przeczytaj też: Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak robić to skutecznie?

Jak działa pozycjonowanie sklepu Shoper oparte na SEO Plugin? Proces rozpoczyna się od audytu – wskazania kluczowych problemów wpływających na widoczność w Google’u. Wtyczka robi to automatycznie, analizując tytuły, nagłówki, długości tekstów czy atrybuty ALT. Zbiera wystarczającą ilość danych do samodzielnego wypozycjonowania stron Shoper, jednak napędza ją algorytm, który nigdy nie będzie tak dokładny jak człowiek z doświadczeniem i zestawem wyspecjalizowanych narzędzi.

Podpowiedzi SEO Plugin.

Podpowiedzi SEO Plugin. Źródło: Shoper

SEO Plugin rekomenduje też rozwiązania znalezionych problemów, które wprowadzić będzie musiał już administrator. To dodatkowa, narażona na błędy praca, zwłaszcza jeśli użytkownik nie zna bieżących trendów SEO i zasady działania wyszukiwarki Google’a. Prawdopodobnie dlatego apka została zintegrowana z AI. Dzięki wsparciu Chata GPT opisy produktowe pod SEO wygeneruje w kilka sekund nawet stuprocentowy laik. Jest to jednak kolejna usługa z dopłatą, dająca mylne wrażenie dobrze wykonanej pracy. Nie możesz bowiem liczyć na to, że sztuczna inteligencja znajdzie dochodowe słowa kluczowe, doda klikalne nagłówki i stworzy przebojowego bloga firmowego. Jeśli priorytetem jest maksymalny ROAS, zainwestuj w profesjonalne pozycjonowanie Shoper.

Kluczowe ustawienia pozycjonowania sklepu Shoper

W związku z brakiem dostępu do kodu źródłowego platformy wstępne pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper trzeba przeprowadzić z poziomu panelu administratora. Globalne parametry Meta (Title, Meta Description, Meta Keywords) zmienisz, klikając:

Ustawienia > Zaawansowane > SEO > Ustawienia podstawowe

Tam też masz okazję do stworzenia przyjaznych adresów URL. Z kolei wśród kategorii pobocznych znajdziesz moduł zgłaszania mapy witryny do Google Search Console oraz optymalizacji pliku Robots.txt. Te ostatnie kroki będą potrzebne do poprawnego indeksowania e-sklepu w Google’u, dlatego nie pomijaj ich przy wstępnym pozycjonowaniu Shoper.

Nieco inaczej przebiega pozycjonowanie sklepu Shoper dla oferowanych produktów, usług bądź kategorii, które grupują asortyment. Dedykowane ustawienia SEO są przyporządkowane poszczególnym panelom administratora, które trzeba odnaleźć, a następnie aktywować.

Ustawienia pozycjonowania Shoper dla kategorii produktowych

Ustawienia pozycjonowania Shoper dla kategorii produktowych. Źródło: Shoper

Wiele zmian optymalizacyjnych musisz przeprowadzić z poziomu edytorów HTML dołączonych do poszczególnych modułów zawartości: stron informacyjnych (zarządzających np. podstroną „O nas”), bloga bądź gotowych szablonów konfiguratora wyglądu sklepu internetowego. Istotne będzie zwłaszcza nadanie każdej podstronie unikalnego nagłówka H1 i podtytułów H2-H5 hierarchizujących prezentowaną zawartość wedle ważności, nasycenie tekstów słowami kluczowymi oraz stworzenie intuicyjnego linkowania wewnętrznego.

Dodawanie nagłówka H1

Dodawanie nagłówka H1. Źródło: Shoper

Atrybuty ALT zdjęć i grafiki dodasz z poziomu galerii, klikając pole „Edytuj opis zdjęcia”. Pamiętaj, aby dodawać zdjęcia produktowe zoptymalizowane pod SEO – Shoper zaleca, aby były nie mniejsze niż 1000 px (dłuższy bok) i skompresowane. Dzięki temu wydajność sklepu internetowego wzrośnie, co pozytywnie wpłynie na jego pozycjonowanie.

Pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper – podsumowanie

  • Do efektywnego pozycjonowania Shoper niezbędna jest wiedza w zakresie działania algorytmu Google’a i dostęp do panelu administracyjnego platformy. Kluczowe ustawienia SEO są rozsiane pośród wbudowanych modułów lub dostępne z poziomu edytora HTML.
  • Pozycjonowanie sklepu Shoper wymaga specyficznego podejścia, ponieważ ograniczony dostęp do kodu utrudnia optymalizację. Laicy powinni skorzystać z wtyczki SEO Plugin, która automatycznie analizuje i sugeruje poprawki w treści czy metadanych, choć nie zastępuje ona pracy specjalisty SEO.
  • Pierwszymi krokami w pozycjonowaniu sklepu internetowego Shoper powinno być skonfigurowanie globalnych parametrów meta, dodanie pliku Robots.txt i ustawienie poszczególnych kategorii i produktów zgodnie z przyjętą strategią słów kluczowych. Ważna jest też optymalizacja treści, struktury nagłówków oraz zdjęć produktowych.
Masz pytania?
Skontaktuj się z nami.
Wyślij wiadomość