H E L L O

Pozycjonowanie sklepu internetowego shopGold – to musisz wiedzieć

W 2024 roku ponad 50% ruchu organicznego w e-commerce pochodziło z wyszukiwarek internetowych*, co jednoznacznie pokazuje jak ważna dla sklepu internetowego jest obecność chociażby w Google’u. Najbardziej skorzystali na tym przedsiębiorcy inwestujący w SEO, które jako długofalowa strategia widoczności marki w sieci i zdobywania nowych klientów sprawdza się najlepiej. Poznaj dobre praktyki oraz niezbędne kroki, które przeprowadzą Cię przez proces pozycjonowania sklepu shopGold.

Z tego wpisu dowiesz się:

  • czym SEO sklepu shopGold różni się od SEO innych platform,
  • jakie są kluczowe elementy pozycjonowania sklepu shopGold,
  • jakie zmiany mogą przynieść najszybsze efekty.

Czym wyróżnia się pozycjonowanie shopGold w kontekście konkurencji?

ShopGold to kolejna po Shopperze, WooCommerce i Preście platforma e-commerce, która umożliwia szybkie uruchomienie sklepu internetowego bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy programistycznej. Nie jest to jednak oprogramowanie ani w formie wtyczki, ani w modelu SaaS, a kompletne narzędzie do zarządzania sprzedażą online. Licencję shopGold nabywasz za jednorazową opłatą, by bezterminowo korzystać z panelu zarządzania e-sklepem, witryną www oraz pakietowych rozszerzeń (m.in. systemów szybkich płatności, Allegro czy dostaw kurierskich).

Czytaj więcej: Gdzie założyć sklep internetowy? Poznaj 6 popularnych platform e-commerce SaaS

Kluczowe zalety shopGold to:

  • brak ukrytych kosztów, opłat abonamentowych czy prowizji pobieranych od sprzedaży,
  • dostęp do kodu źródłowego pozwala na rozbudowę e-biznesu bez ograniczeń i kompleksowe SEO sklepu shopGold,
  • elastyczność wynikająca z wersji oprogramowania do samodzielnej instalacji (np. na własnym serwerze lub w zaufanym hostingu) oraz „pod klucz” (gotowe, skonfigurowane środowisko z usługą hostingu i domeny),
  • zakres obsługiwanych integracji porównywalny z konkurencją (firmy kurierskie, porównywarki cen, księgowość i logistyka elektroniczna, dropshipping etc.),
  • wsparcie techniczne i społeczność operujące na języku polskim.
Panel administratora z narzędziami pozycjonowania shopGold.

Panel administratora z narzędziami pozycjonowania shopGold. Źródło: shopGold

Przedsiębiorcy otrzymują produkt z wbudowanymi narzędziami SEO, nienarzucający ograniczeń przy rozbudowie treści (nielimitowana liczba podstron), łatwy do zintegrowania choćby z usługami do monitorowania ruchu internetowego i personalizowania wyglądu witryny. Pozwala on na pracę w skali małej firmy oraz zaangażowanie wyspecjalizowanych agencji SEO/SEM do rozwijania biznesu w miarę wzrostu. Dzięki tym cechom pozycjonowanie shopGold jest efektywniejsze w porównaniu z platformami SaaS, ale łączy się też z wyzwaniami, o których przeczytasz poniżej.

Pozycjonowanie sklepu shopGold – 5 najważniejszych elementów

SEO sklepu shopGold najlepiej zacząć od aspektów technicznych, wpływających na prędkość ładowania i poprawne, szybkie indeksowanie oferty w Google’u. Wiele zadań zrealizujesz z pomocą wbudowanych funkcji systemu, bez uzupełniania kodu HTML.

1. Analiza wydajności

Pozycjonowanie shopGold ma miejsce na hostingu, który dobierasz samodzielnie, dlatego koniecznie upewnij się, że składniki sklepu internetowego wyświetlają się szybko i w całości. Pomocna w tym będzie zewnętrzna usługa – PageSpeed Insight** – która przy okazji sprawdzi Core Web Citals, czyli kluczowe wskaźniki SEO. Pamiętaj, że 53% użytkowników opuszcza stronę, jeżeli jej załadowanie trwa dłużej niż 3 sekundy*. W celu przyspieszenia ładowania możesz np. skompresować zdjęcia czy grafikę w sklepie. Zrobisz to z gotową funkcją konwersji plików do WebP.

Konwerter obrazów przyspieszający pracę nad SEO sklepu shopGold.

Konwerter obrazów przyspieszający pracę nad SEO sklepu shopGold. Źródło: shopGold

2. Przygotowanie mapy strony

Plik sitemap.xml będzie kluczowy w procesie indeksowania Google’a i wyświetlania zaktualizowanej oferty użytkownikom przeszukującym internet. Stworzysz go z poziomu wbudowanego generatora. Znajdziesz go w panelu Pozycjonowanie > Mapa XML

Narzędzie do generowania mapy sklepu internetowego jednym kliknięciem.

Narzędzie do generowania mapy sklepu internetowego jednym kliknięciem. Źródło: shopGold

3. Uzupełnienie składników Meta

W panelu administracyjnym możesz edytować meta tagi dla każdej strony, w tym tytuły (meta title) i opisy (meta description). Odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych w tych elementach zwiększy CTR ze względu na lepsze dopasowanie do zapytań użytkowników.

4. Edycja adresów URL

Nie ufaj automatycznemu generowaniu adresów URL przez system – pozycjonując sklep shopGold, nadawaj je wedle własnego schematu oraz zgodnie z zasadami przyjaznego UX. Adresy prowadzące do produktów w ofercie powinny być krótkie i zrozumiałe dla klientów już na pierwszy rzut oka. Zamiast zbędnych liczb wykorzystuj np. nazwę kategorii.

5. Podpięcie narzędzi analitycznych

Do monitorowania pozycji w Google i wyników SEO sklepu shopGold potrzebujesz usług dodatkowych. Ich aktywacja jest niezwykle prosta, gdyż platforma ma wygodny panel do konfiguracji Google Analytics, Google Search Console i Google Tag Managera. Z tymi rozwiązaniami zapoznaj się w pierwszej kolejności.

Panel integracji z usługami monitorowania SEO sklepu shopGold.

Panel integracji z usługami monitorowania SEO sklepu shopGold. Źródło: shopGold

Przeczytaj też: Google Analytics w sklepie internetowym – najważniejsze funkcje dla e-commerce

Które zmiany przyniosą najszybsze efekty pozycjonowania shopGold?

Poza optymalizacją prędkości ładowania, metatagów, adresów URL powinieneś przyjrzeć się nagłówkom używanym w sklepie internetowym. Chodzi o sformułowania zamknięte w tagach H1-H5, które mają ścisły związek z hierarchią informacji oraz oceną jakości strony internetowej. Każda podstrona e-sklepu powinna zawierać jeden tytuł <h1> z głównym słowem kluczowym oraz dodatkowe, dzielące bloki tekstu na mniejsze, łatwiejsze w czytaniu. One również warto uzupełnić o pojedyncze keywordsy.

Przeczytaj też: Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak robić to skutecznie?

Przy budowaniu struktury nagłówków sprawdź, czy podstrony zostały połączone ze sobą w odpowiedni sposób. Roboty Google’a będą skanować je kolejno torem linków wewnętrznych, dlatego upewnij się, że strony produktowe, wpisy blogowe i landingi sprzedażowe prowadzą do innych treści w tej samej domenie.

SEO sklepu shopGold i awans w Google’u każdorazowo będą wiązały się z produkcją nowej zawartości oraz jego dystrybucją on-site, jak również off-site. Twórz inspirujące poradniki dla klientów, konkursy bądź artykuły eksperckie. Dziel się nimi na kartach sklepu internetowego, w mediach społecznościowych oraz w innych kanałach (np. jako treść sponsorowana). Jeśli tylko będziesz trzymać się zasad SEO, to strategia przyniesie nowych klientów, których liczba będzie rosła z czasem bez dodatkowych kosztów.

Pozycjonowanie shopGold – podsumowanie

  • W SEO sklepu shopGold możesz korzystać z dowolnych rozwiązań pozycjonowania, gdyż platforma ma otwarty kod źródłowy. Bez przeszkód wejdziesz nawet do TOP 3 wyników wyszukiwania, jeśli tylko działasz z dobrą strategią.
  • Efekty SEO pojawią się szybciej, jeśli zaczniesz pracę od zwiększenia wydajności. Kolejnym etapem pozycjonowania sklepu shopGold powinny być elementy szybkie do wdrożenia lub naprawy, a więc metatagi, adresy URL i nagłówki.
  • W pozycjonowaniu sklepu shopGold kluczowa jest nowa treść, przygotowana pod konkretnego odbiorcę i nasycona słowami kluczowymi. Publikuj ją regularnie we własnej domenie oraz mediach zewnętrznych umożliwiających wzmocnienie autorytetu domeny czy marki.

 

Źródła:

* https://intergrowth.com/seo/stats/

** https://pagespeed.web.dev

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami.
Wyślij wiadomość