Czy wiesz, że Profil Firmy w Google’u można zoptymalizować pod SEO tak, aby zwiększyć szansę na wyświetlanie się Twojej wizytówki użytkownikom wyszukiwarki, którzy chcą zobaczyć i kupić produkty w najbliższej okolicy? Przeczytaj, jak wypozycjonować wizytówkę Google Moja Firma dla sklepu internetowego, aby pozyskiwać klientów z wyników wyszukiwania Google’a oraz Google Maps.
Z tego artykułu dowiesz się:
- dlaczego warto pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma,
- jak to robić,
- od czego zależy koszt pozycjonowania Profilu Firmy w Google'u.
Dlaczego pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma jest opłacalne dla sklepów internetowych?
Wizytówka Google Moja Firma, czyli Profil Firmy w Google’u, odgrywa znaczącą rolę w pozyskiwaniu klientów dla przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy i stacjonarny, w którym można m.in. odbierać zamówienia złożone online. Wirtualna wizytówka ułatwia docieranie do osób zamierzających obejrzeć – i prawdopodobnie kupić – produkt w okolicy (np. „rowery dla dzieci Kraków”) lub szukających branżowych sklepów (np. „sklep z roślinami doniczkowymi Łódź”). Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma zwiększa szansę na jej wyświetlanie klientom, którzy wpisują frazy związane z Twoim asortymentem i branżą w wyszukiwarce.
Jeżeli wpiszesz „antyramy Wrocław” w wyszukiwarkę, zobaczysz sekcję „Miejsca” w wynikach wyszukiwania Google’a. Ten segment zawiera mapę i listę sklepów, które oferują pożądany asortyment. Potencjalny klient może kliknąć przycisk prowadzący do strony internetowej lub wyznaczyć trasę do placówki. Zwróć uwagę, że wizytówka Google zawiera nie tylko nazwę firmy („RAMART”), ale także słowo kluczowe („oprawa obrazów”).
Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma dla e-sklepu bazuje na używaniu właściwych fraz w edytorze Profilu Firmy w Google’u. To jeden z czynników uwzględnianych przez algorytmy, które rekomendują wizytówki potencjalnym klientom wpisującym takie same lub zbliżone frazy w wyszukiwarkę.
Jak pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma sklepu internetowego?
Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps zaczyna się już w momencie zakładania Profilu Firmy w Google’u. Na samym początku musisz się zalogować na konto, za pomocą którego chcesz zarządzać wizytówką. Następnie Google poprosi Cię o podanie nazwy firmy. W tym polu należy uwzględnić słowa kluczowe związane z Twoją działalnością, które wpisują klienci w wyszukiwarkę. Uwaga – unikaj keyword stuffingu, czyli używania nadmiernej liczby fraz. Ta praktyka stoi w sprzeczności z wytycznymi Google’a. Wystarczy wpisać 2-3 słowa kluczowe obok Twojej marki.
Możesz także połączyć nazwę sklepu internetowego z lokalizacją, dodatkowymi usługami i kilkoma nazwami marek dostępnymi w sprzedaży. Jeśli produkty niektórych producentów cieszą się szczególną popularnością wśród Twoich klientów, podkreśl te marki w wizytówce Google Moja Firma. Dzięki temu zabiegowi wyświetlisz się osobom, które szukają ściśle określonych modeli.
Kolejny ważny element, który wpływa na pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma, to kategoria działalności. Na etapie zakładania wizytówki wybiera się jedną z propozycji. Można ją później uzupełnić lub zmienić na inną. Zwróć uwagę, że niektóre nazwy kategorii mocno zawężają profil działalności. Przedsiębiorca może wybrać „sklep z łóżkami” zamiast „sklep z meblami do sypialni”.
Kiedy uzupełnisz podstawowe dane kontaktowe, przejdziesz do etapu weryfikacji. Google musi mieć pewność, że wizytówka sklepu internetowego powstaje z inicjatywy właściciela biznesu. Dopiero po udanej weryfikacji Profilu Firmy opublikujesz aktualizacje czy zdjęcia z asortymentem. Co prawda Google umożliwia dodawanie produktów do wizytówki przed zakończeniem weryfikacji, ale i tak nie będą widoczne dla konsumentów, dopóki nie potwierdzisz swojej tożsamości.
Nazwa i opis produktu powinny zawierać słowa kluczowe używane przez potencjalnych klientów. Pamiętaj także o optymalizacji zdjęć pod SEO, czyli właściwym nazewnictwie plików. Używaj fraz zamiast przypadkowych ciągów znaków i liczb, np. „elegancka-sukienka-zielona-z-falbankami-na-wesele.jpg”.
Przeczytaj też: Jak tworzyć dobre opisy produktów pod kątem SEO i UX w sklepie internetowym?
Co jeszcze wpływa na pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma sklepu internetowego?
Wizytówka Google Moja Firma może być pierwszym punktem styku marki z klientami, czyli miejscem, w którym konsumenci dowiedzą się o Twoim sklepie internetowym. Jak wywrzeć na nich pozytywne wrażenie? Odpowiadaj na wszystkie opinie – pozytywne i negatywne. Nie ignoruj także sekcji z pytaniami, nawet jeśli odpowiedź znajduje się już na Twojej stronie internetowej. Co istotne, wypowiedzi użytkowników mogą zawierać słowa kluczowe, które są ważne pod kątem pozycjonowania Twojej wizytówki. Z tego względu warto zachęcać klientów do wystawiania opinii, np. e-mailowo po zrealizowaniu zamówień.
Ile kosztuje pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?
Cena pozycjonowania wizytówki Google Moja Firma dla e-sklepu zależy od zakresu współpracy z agencją marketingową wyspecjalizowaną w e-commerce, która może promować sklep internetowy w różnych kanałach komunikacji z klientami, np. przez social media marketing i kampanie SEM. Pamiętaj, że założenie Profilu Firmy w Google’u to jednorazowa czynność, natomiast inne aspekty wizytówki wymagają stałego nadzoru. Zalicza się do nich nie tylko optymalizację pod SEO, ale także reagowanie na opinie klientów, publikowanie zdjęć nowego asortymentu czy aktualizowanie danych kontaktowych (np. godzin otwarcia w dni okołoświąteczne).
Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma – najważniejsze informacje
- Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma ułatwia sklepom internetowym docieranie do potencjalnych klientów w wynikach wyszukiwania Google’a i Google Maps.
- Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma pod SEO obejmuje przede wszystkim używanie fraz kluczowych związanych z asortymentem sklepu internetowego w edytorze Profilu Firmy w Google’u.
- Pozycja wizytówki sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania Google’a zależy także od lokalizacji użytkownika aplikacji lub przeglądarki, opinii klientów oraz odpowiedzi właściciela na ewentualne zarzuty czy pytania. Co więcej, aktywność marki pod treściami pojawiającymi się na wizytówce sprawia, że firma jest postrzegana jako zaangażowana w budowanie relacji z konsumentami.