H E L L O

Gdzie założyć sklep internetowy? Poznaj 6 popularnych platform e-commerce SaaS

Platforma e-commerce to wielofunkcyjne oprogramowanie, które umożliwia przedsiębiorcy samodzielne zbudowanie sklepu internetowego. Dzięki systemom e-commerce nie musisz mieć wiedzy programistycznej, aby kompleksowo zarządzać stroną. Przeczytaj, na czym postawić sklep internetowy, aby zapewnić sobie intuicyjną i wygodną obsługę, a klientom – jak najlepsze doświadczenia podczas zakupów.

Jak wybrać platformę e-commerce SaaS dla sklepu internetowego?

Jeśli zastanawiasz się, na jakiej platformie założyć sklep internetowy, przemyśl poniższe kwestie:

  1. Ile wynosi Twój budżet na uruchomienie e-sklepu?
  2. Czy wolisz ponieść jednorazowy koszt założenia sklepu internetowego (od kilkuset złotych do kilkunastu tysięcy złotych), czy preferujesz opłacanie abonamentu co miesiąc (od kilkudziesięciu do kilkuset złotych)?
  3. Czy wiesz, jak zmienić kod w systemie e-commerce i stosować zasady UX design?
  4. Czy umiesz modyfikować strony internetowe w edytorze drag & drop („przeciągnij i upuść”), który pozwala na proste układanie elementów za pomocą myszki?
  5. Czy zależy Ci na spersonalizowanym sklepie internetowym, który podkreśla wyróżniający się branding marki, czy odpowiadają Ci popularne szablony?
  6. Czy chcesz od razu zintegrować sklep internetowy z marketplace’ami, np. Allegro, Ceneo, Empik Place?
  7. Czy zamierzasz sprzedawać własne produkty, czy rozkręcić biznes w dropshippingu?

Odpowiedzi ułatwią Ci wybór platformy sklepu internetowego. Ten poradnik skupia się na systemach e-commerce w formie SaaS (Service as a Software), czyli oprogramowaniu jako usłudze subskrypcyjnej. Jeżeli wybierzesz to rozwiązanie, zyskasz dostęp do intuicyjnego kreatora, za pomocą którego samodzielnie zbudujesz sklep internetowy. Twórcy systemów e-commerce ułatwiają to wyzwanie, udostępniając gotowe szablony, np. kart produktowych, oraz świadcząc konsultacje techniczne.

Alternatywne rozwiązanie to platforma e-commerce w modelu open source, czyli bezpłatne oprogramowanie dla sklepów internetowych. O ile umożliwia elastyczną modyfikację kodu źródłowego, o tyle wymaga wiedzy programistycznej lub współpracy ze specjalistami. Twórcy darmowych systemów e-commerce oferują gotowe rozszerzenia, ale ich koszt sięga nawet kilkuset dolarów rocznie.

Jakie są popularne platformy e-commerce SaaS w Polsce?

Platformy e-commerce SaaS ułatwiają prowadzenie sklepu internetowego pod kątem logistycznym, marketingowym, technicznym, a nawet prawnym. Dzięki licznym integracjom systemów e-commerce z dostawcami, firmami kurierskimi czy systemami płatności początkujący przedsiębiorcy mają ułatwione pierwsze kroki w handlu online. Co więcej, otrzymują dostęp do dodatkowych usług na preferencyjnych warunkach, które byłyby nieosiągalne w toku indywidualnych negocjacji.

Shoper

Platforma e-commerce Shoper umożliwia założenie sklepu internetowego w technologii Storefront – bez umiejętności programowania. Klienci Shoper otrzymują dostęp do intuicyjnego kreatora z setkami gotowych modułów, które układa się metodą drag  &drop, czyli „przeciągnij i upuść”. Przyjazny interfejs pozwala na podglądanie wyglądu sklepu online na różnych urządzeniach w czasie rzeczywistym.

Co ważne, Shoper przyspiesza ładowanie się strony, które ma znaczenie w pozycjonowaniu sklepu internetowego. Ponadto twórcy oprogramowania deklarują, że zoptymalizowana podstrona koszyka zapewnia płynne składanie zamówień w okresie promocji, obniża wskaźnik niedokończonych zakupów i sprzyja wysokiej konwersji. Jeśli planujesz uruchomić pierwszy sklep online, możesz skorzystać z bezpłatnego 14-dniowego okresu próbnego, aby przetestować funkcje systemu e-commerce.

Szablon sklepu dziecięcego dostępny na platformie e-commerce Shoper.

Szablon sklepu dziecięcego dostępny na platformie e-commerce Shoper. Źródło: Shoper

Sky-Shop

Gdzie najlepiej założyć sklep internetowy w modelu dropshippingowym, który ogranicza koszty logistyczne ze względu na brak konieczności utrzymywania magazynu i zajmowania się wysyłką produktów? Platforma e-commerce Sky-Shop pozwala na uruchomienie sprzedaży już w ciągu kilku godzin. Na dobry początek możesz założyć konta w marketplace’ach: Allegro, Ceneo, OLX, Empik Place i Morele Marketplace. Zamówienia złożone przez klientów trafią do wybranych przez Ciebie dystrybutorów, hurtowni lub producentów. Sky-Shop zapewnia płynną integrację z niemal 300 dostawcami z różnych branż.

Jeśli chcesz sprzedawać własne produkty, możesz wybrać abonament, który będziesz opłacać co miesiąc, kwartał bądź rok. Każdy pakiet zawiera integrację z popularnymi porównywarkami cen i opinii, dzięki którym błyskawicznie dotrzesz do nowych odbiorców. Sky-Shop rośnie razem z Tobą. Kiedy zechcesz rozszerzyć ofertę produktową i zatrudnić pracowników do obsługi sklepu, wystarczy, że wybierzesz wyższy pakiet.

Hurtownie zintegrowane z platformą e-commerce Sky-Shop.

Hurtownie zintegrowane z platformą e-commerce Sky-Shop. Źródło: Sky-Shop

Redcart

Platforma e-commerce Redcart ułatwia nie tylko założenie sklepu internetowego w modelu dropshippingowym, ale także efektywne prowadzenie aukcji na Allegro. Inteligentny Asystent Sprzedaży uwalnia przedsiębiorców i pracowników sklepów online od żmudnych zadań, np. wypełniania parametrów towarów. Automatyzacje obejmują także zarządzanie dostępnością ofert w zależności od stanów magazynowych oraz zaprogramowanie modyfikacji cen produktów.

Redcart oferuje darmowy 14-dniowy okres próbny. W tym czasie możesz zapoznać się m.in. z:

  • prostym kreatorem szaty graficznej i sklepem z szablonami,
  • funkcjami marketing automation, np. wyświetlaniem banerów klientom odwiedzającym poszczególne podstrony,
  • integracjami z marketplace’ami i social mediami, np. Facebookiem,
  • wsparciem dla księgowości online,
  • wzorami raportów sprzedaży,
  • projektowaniem kolekcji i zestawów produktów,
  • zasadami tworzenia kampanii SEM, w tym Google Ads, Facebook Ads oraz Instagram Ads,
  • segmentowaniem klientów do kampanii newsletterowych.
Sklepy internetowe postawione na platformie e-commerce RedCart.

Sklepy internetowe postawione na platformie e-commerce RedCart. Źródło: RedCart

Shopify

Shopify to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce na świecie, która sprawdzi się szczególnie w przypadku osób planujących ekspansję zagraniczną. Aktualizacje podążające za trendami handlowymi i marketingowymi umożliwiają przedsiębiorcom zautomatyzowanie pracy nad sklepem internetowym i dostosowanie interfejsu do oczekiwań konsumentów. Shopify Checkout, czyli personalizowany proces składania zamówień, wyróżnia się najwyższą konwersją w porównaniu z konkurencyjnymi rozwiązaniami. Przetestowały go już 644 miliony klientów, którzy mogli zapłacić za zakupy nawet jednym kliknięciem*.

Bezpłatne szablony są dopasowane do marek artystycznych, kosmetycznych, odzieżowych, spożywczych czy sportowych. Co więcej, Shopify App Store zawiera bezpłatne aplikacje, które ułatwiają wdrożenie płatności subskrypcyjnych, zarządzanie kampaniami e-mail marketingowymi czy rozmawianie z potencjalnymi klientami na czacie.

Kreator sklepu internetowego na platformie e-commerce Shopify z podglądem w czasie rzeczywistym.

Kreator sklepu internetowego na platformie e-commerce Shopify z podglądem w czasie rzeczywistym. Źródło: Shopify

Idosell

Gdzie założyć sklep internetowy, który wygeneruje od kilkudziesięciu do kilkuset zamówień miesięcznie? Chociaż prowizje pobierane przez platformy e-commerce nie przekraczają zwykle od 1% do 5% wartości zamówienia, warto ich uniknąć, stawiając pierwsze kroki w handlu online. Platforma e-commerce IdoSell nie nalicza opłaty za pierwsze zamówienia w danym miesiącu. Ich liczba zależy od pakietu. Jeśli uznasz, że zależy Ci na wyższej sprzedaży, możesz wykorzystać gotowe rozwiązania, które zwiększają wartość koszyka, np. IdoSell RS (inteligentny system rekomendacji produktowych) lub Searching PRO (wyszukiwarkę sklepową wspieraną przez AI).

Elastyczny system e-commerce IdoSell wyróżnia się także:

  • modułem do personalizowania gotowych szablonów lub samodzielnego przygotowania własnych,
  • możliwością publikowania kolekcji uzupełniających się produktów, które klienci mogą zakupić jednym kliknięciem,
  • bogatym katalogiem akcji promocyjnych, w tym przyznawaniem indywidualnych rabatów dla lojalnych klientów,
  • obsługą sprzedaży wielokanałowej, w tym stacjonarnej,
  • integracjami z marketplace’ami i porównywarkami działającymi w Polsce oraz krajach Europy.
Kolekcja produktów w sklepie internetowym postawionym na platformie e-commerce IdoSell.

Kolekcja produktów w sklepie internetowym postawionym na platformie e-commerce IdoSell. Źródło: IdoSell

Comarch e-Sklep

Platforma e-commerce Comarch e-Sklep ułatwia prowadzenie handlu B2B i B2C. Twórcy systemu współpracują z partnerami zajmującymi się wdrażaniem bramek płatności, projektowaniem stron internetowych czy obsługą prawną firm. Dzięki temu nowi użytkownicy Comarch e-Sklep zyskują pakiet korzyści o wartości kilku tysięcy złotych, m.in. rabat na zakup regulaminu sklepu internetowego.

Comarch e-Sklep rozwija funkcje oparte na sztucznej inteligencji. AI sprzyja zwiększaniu wartości koszyka za pomocą rekomendacji produktowych i zakupowych, które wyświetlają się na różnych etapach lejka sprzedażowego. Jak to działa? Klienci przeglądający asortyment otrzymują propozycje podobnych produktów, co wydłuża czas pobytu w sklepie i zwiększa szansę na złożenie zamówienia. Konsumenci zmierzający ku płatności widzą spersonalizowane sugestie na podstronie koszyka. Co istotne, rekomendacje uwzględniają zarówno bieżące zakupy, jak i historię transakcji.

Sklepy internetowe postawione na platformie e-commerce Comarch e-Sklep.

Sklepy internetowe postawione na platformie e-commerce Comarch e-Sklep. Źródło: Comarch e-Sklep

Jaka platforma na sklep internetowy jest najlepsza? Podsumowanie

  • Platformy e-commerce umożliwiają założenie i uruchomienie sklepu internetowego nawet w kilka godzin. Dzięki integracji z marketplace’ami i porównywarkami możesz błyskawicznie dotrzeć do pierwszych klientów.
  • Twórcy platform e-commerce oferują abonamenty różniące się m.in. funkcjami zwiększającymi sprzedaż, dostępnością pomocy technicznej czy maksymalną liczbą produktów w sklepie internetowym.
  • Analizując koszty platform e-commerce, zwróć uwagę nie tylko na stawkę abonamentu, ale również na dopłaty za dodatkowe funkcjonalności i prowizje za transakcje. Oszacuj minimalny i maksymalny wydatek na dany system w skali miesiąca.

 

Źródła:

* https://www.shopify.com/checkout

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami.
Wyślij wiadomość